Få ut mer av din lunchrast

Under en arbetsdag så kommer du att belastas på flera olika plan. Antingen kommer det vara mentalt eller fysiskt påfrestande då du har flera deadlines som ligger och väntar, eller så kanske du har suttit ner större delen av dagen och känner att energin börjar att ta slut.

Motion och lättare aktiviteter är därför perfekt att utföra på lunchrasten, så att du kan få ny energi igen och komma ut från kontoret. Få ut mer av din lunchrast och du kan cykla hem på någon av dina elcyklar och här hjälper vi dig att få lite tips på hur du kan bevara ditt fokus och få ut mer av din lunchrast.

Gå en promenad

De flesta som jobbar en hel arbetsdag kommer att ha en timmes lunchrast. Men det tar ju inte en timme att äta sin mat, så vad ska du då ägna dig åt resten av tiden? Studier visar att personer som använder den extra tiden till att promenera dels kommer att bevara sitt fokus bättre. Men dessutom ger det flera hälsofördelar, både fysiskt och psykiskt. Så efter att maten är uppäten, ta på dig ett par sköna skor, sätt på din favoritmusik och njut sedan av en härlig promenad där du kan sträcka på benen.

Planera veckan

Om du ännu inte har hunnit sätta dig ner och planera hur din vecka ska se ut, så lämpar sig detta alldeles utmärkt att göra på rasten. Dels är det väldigt skönt att sålla tankarna och skriva ner alla måsten på papper. För många är det också väldigt avkopplande att planera veckan och ger flera fördelar.